مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23151 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

براي آنكه بتوان راحتر فكر كرد و به نتيجه رسيد چه راهي پيشنهاد مي كنيد؟
هرگاه موضوعي ذهن انسان را به خود جلب كند، سؤال هايي درباره آن براي او مطرح مي شود و اين پرسش ها، انسان را به فكر كردن وامي دارد. پس فكر كردن، معمولاً به دنبال پرسش ها است. در اين رابطه مطالب زير مفيد و ثمربخش است: يكم؛ براي اين كه درباره موضوعات مختلف بيشتر و بهتر بينديشيد، بايد سؤالات بيشتر و دقيق تري درباره آن موضوع در ذهن داشته باشيد (و يا مطرح كنيد). اينجا است كه براي حل مسأله دريافتن پاسخي براي آن پرسش، به تفكر، تحقيق، تفحص، كنكاش در مسائل و در نهايت به تجزيه و تحليل مطالب به دست آمده، خواهيد پرداخت و تصميم گيري هاي شما، صحيح تر و منطقي تر خواهد بود. پس تا مي توانيد درباره موضوع و مسأله مورد نظر، پرسش هاي بيشتري را طرح كنيد و آنها را روي كاغذي يادداشت نماييد و به دنبال پاسخ هاي آنها باشيد. دوم؛ امكانات، شرايط و توانايي هاي موجود خودتان را، بررسي و ارزيابي كنيد تا بتوانيد متناسب با آن، به يك تصميم مناسب و به جا دست يابيد؛ زيرا بدون در نظر گرفتن امكانات و توانمندي ها، تصميم گيري كاري است سخت و مشكل. سوم؛ مشورت با افراد با تجربه و كارشناس در آن موضوع، بينش بيشتر و گسترده تري به شما ارائه خواهد كرد و در نتيجه زمينه فكر كردن را فراهم خواهد نمود. بنابراين در تصميم گيري هاي خود، حتماً با افراد با تجربه و با سواد گفت وگو و مشورت و از آنها نظرخواهي كنيد تا جوانب مختلف موضوع را برايتان توضيح دهند. چهارم؛ هر كاري كه مي خواهيد انجام دهيد، سعي كنيد آن را روي كاغذي يادداشت كنيد. سپس مسائل و مشكلات و پرسش هاي مختلفي كه به ذهنتان مي رسد، روي كاغذ بنويسيد و در محيطي آرام روي آن موضوع تمركز فكر داشته باشيد و آنچه به ذهن و فكرتان خطور مي كند، يادداشت نماييد. پنجم؛ هميشه كاغذ و قلمي همراه داشته باشيد و هرگاه مطلبي درباره موضوع مورد بحث و بررسي شما، به ذهنتان خطور كرد و يا مشاهده كرديد، بلافاصله آن را در دفترچه كوچك خود يادداشت كنيد. ششم؛ زماني از شبانه روز را (مثلاً پايان روز يا ابتداي هر روز و بعد از نماز صبح و يا...) براي تفكر كردن درباره موضوعاتي كه مي خواهيد درباره آنها تصميم بگيريد، اختصاص دهيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.